Saturday, June 28, 2014

Fatma: Kursiyer

PAYLAŞIN


Fatma, 54 yaşında hayat dolu bir kadın… 36 yaşından itibaren çocuklarına tek başına büyüten Fatma, önce AÇEV’in açmış olduğu okur-yazarlık kursuna katılıyor. Okur-yazarlık kursunu başarı ile tamamladıktan sonra AÇEV’in Esenler’de açmış olduğu Melek Erman Köni Eğitim Merkezi’nde İngilizce ve bilgisayar kursuna da dâhil oluyor, tiyatro kursuna gidiyor ve TV dizilerinde yan roller alarak kendi geçimini sağlıyor…

Fatma, okula ailesi izin vermediği için gidemiyor ve hayatı boyunca okuma-yazma bilmemenin dezavantajları ile baş etmeye çalışıyor. Pazarda alacağı meyvenin-sebzenin fiyatlarını okuyamadığı için hor görülüyor, marketten aldığı bir bisküvinin son kullanma tarihini kontrol edemediği için oğlunun zehirlenmesine sebep oluyor.

 AÇEV’in okuma-yazma kurslarına katıldıktan sonra Fatma, kendisini geliştirmek için İngilizce, bilgisayar ve tiyatro kurslarına da kaydoluyor. Hatta okuma yazma öğrenmiş olmasının ve tiyatro kursunun ona verdiği özgüvenle gazeteden dizilerde yan rol alabileceği bir iş ilanına başvuru yapıyor ve şimdi geçimini dizilerde aldığı bu roller sayesinde sağlıyor. Çektiği sıkıntıları aşmak için azimle çalışmaya devam eden Fatma'nın en büyük hayali önce ortaokul sonra da lise diplomasını alabilmek…



Tags: ,

0 comments:

Post a Comment

 

Popüler Alıntılar

Okuma yazma öğrendikten sonra, ilkokul diplomamı aldım şimdi ortaokulu dışarıdan tamamlamak için sınavlara giriyorum. Ayrıca, kendime ait küçük bir iş yeri işletmeye başladım, tüm hesaplarımı kendi başıma yapabiliyorum.
- Fatoş, Okuryazar Kadın

AÇEV için koşuyorum çünkü okuma yazma kurslarının toplumsal cinsiyet eşitliği ve kadının özgürleşmesi yolunda atılacak ilk ve en önemli adım olduğunu düşünüyorum.
- Itır Erhart, Koşucu

Yeni Postlar

Anne Çocuk Eğitim Vakfı

1993 yılından bu yana AÇEV, eğitimde fırsat eşitliği ilkesinin hayata geçirilmesi, çocuk kadar çocuğun yakın çevresinin de desteklenmesi ve eğitimin bir yaşam boyu sürekli kılınması amacıyla, bilimsel temellere dayanan eğitim programları geliştirmekte ve bu eğitim programlarını kurmuş olduğu işbirlikleri ile toplum hizmetine sunmaktadır. Gerçekleştirdiği tüm yüz yüze eğitim faaliyetleri ile AÇEV 823.000’den fazla katılımcıya ulaşmış, 10.200’e yakın eğitimci yetiştirmiştir.
Copyright © AÇEV'le Koşuyorum | Adım Adım | Designed by Templateism.com