Saturday, June 28, 2014

Fatoş: Kursiyer

PAYLAŞIN


İstanbul’a göç ettikten sonra 16 yaşında imam nikâhı kıyılarak evlendirilen ve 5 yıl evli kalan Fatoş’un 2 çocuğu var. 7 sene önce AÇEV’le tanışan Fatoş, okuma-yazma kurslarına katıldıktan sonra ilkokul diplomasını alıyor, dışarıdan ortaokul eğitimine devam ediyor ve kendine ait küçük bir iş yeri işletmeye başlıyor… 

Babası Fatoş’u “Kız kısmı okumaz, okuyup da ne olacak” diyerek onu okula göndermiyor. Yaşı ilerledikçe okuma umudu gittikçe azalsa da, Fatoş’un en büyük hedefi bir gün okuma-yazma öğrenmek ve tarih kitaplarını gönlünce okuyabilmek…

AÇEV’in okuma-yazma kurslarına katılmadan önce tek başına bir şey yapamadığını hisseden Fatoş, şimdi kendine daha çok güveniyor, insanlara ve çevresine olan bakış açısının değiştiğini ve çocuklarının gelişimine daha iyi bir şekilde katkı sağlayabildiğini belirtiyor. İlkokul diplomasını alan Fatoş şimdi ortaokulu dışarıdan tamamlamak için sınavlara giriyor, liseyi de bitirmeyi istediğini en büyük hayalinin okumak olduğunu ve bunun için çok çaba göstereceğini söylüyor.



Tags: ,

0 comments:

Post a Comment

 

Popüler Alıntılar

Okuma yazma öğrendikten sonra, ilkokul diplomamı aldım şimdi ortaokulu dışarıdan tamamlamak için sınavlara giriyorum. Ayrıca, kendime ait küçük bir iş yeri işletmeye başladım, tüm hesaplarımı kendi başıma yapabiliyorum.
- Fatoş, Okuryazar Kadın

AÇEV için koşuyorum çünkü okuma yazma kurslarının toplumsal cinsiyet eşitliği ve kadının özgürleşmesi yolunda atılacak ilk ve en önemli adım olduğunu düşünüyorum.
- Itır Erhart, Koşucu

Yeni Postlar

Anne Çocuk Eğitim Vakfı

1993 yılından bu yana AÇEV, eğitimde fırsat eşitliği ilkesinin hayata geçirilmesi, çocuk kadar çocuğun yakın çevresinin de desteklenmesi ve eğitimin bir yaşam boyu sürekli kılınması amacıyla, bilimsel temellere dayanan eğitim programları geliştirmekte ve bu eğitim programlarını kurmuş olduğu işbirlikleri ile toplum hizmetine sunmaktadır. Gerçekleştirdiği tüm yüz yüze eğitim faaliyetleri ile AÇEV 823.000’den fazla katılımcıya ulaşmış, 10.200’e yakın eğitimci yetiştirmiştir.
Copyright © AÇEV'le Koşuyorum | Adım Adım | Designed by Templateism.com