Wednesday, November 5, 2014

Hülya: Kursiyer

PAYLAŞIN


Hülya 28 yaşında. Onun deyimiyle okuma yazma öğrenene kadar bir yarısı eksikti hep Hülya’nın… 2 sene önce AÇEV ile tanışan Hülya, bir yandan iki çocuğunu büyütmeye çalışırken bir yandan da hayatının diğer yarısını tamamlayabilmek için okuma yazma öğrenmeye başlıyor. İlkokul diplomasını alıyor ve dışarıdan ortaokul eğitimine devam ediyor… 


 “Okuma yazma öğrenmeden önce sadece bir elim vardı, şimdi ise iki elim var gibi hissediyorum” diyerek ifade ediyor yaşadığı değişimi Hülya. Önceden bankada, alışveriş yaparken kısacası hayatının her döneminde çekinerek de olsa başkalarında yardım isteyeme çalışan Hülya, okuma yazma öğrendikten sonra yaşadığı tüm bu zorlukların sona erdiğini dile getiriyor. Artık bir günlük de tutuyor Hülya. Bu günlükte çocuğunun ilk diş çıkardığı, ilk adımlarını attığı anları not ediyor; kendisi ve çocukları için güzel hatıralar yaratıyor böylece. Okul hayatına azimle devam eden Hülya’nın en büyük hayali ise, eğitimini tamamlayarak anasınıfı öğretmeni olabilmek…



Tags: ,

0 comments:

Post a Comment

 

Popüler Alıntılar

Okuma yazma öğrendikten sonra, ilkokul diplomamı aldım şimdi ortaokulu dışarıdan tamamlamak için sınavlara giriyorum. Ayrıca, kendime ait küçük bir iş yeri işletmeye başladım, tüm hesaplarımı kendi başıma yapabiliyorum.
- Fatoş, Okuryazar Kadın

AÇEV için koşuyorum çünkü okuma yazma kurslarının toplumsal cinsiyet eşitliği ve kadının özgürleşmesi yolunda atılacak ilk ve en önemli adım olduğunu düşünüyorum.
- Itır Erhart, Koşucu

Yeni Postlar

Anne Çocuk Eğitim Vakfı

1993 yılından bu yana AÇEV, eğitimde fırsat eşitliği ilkesinin hayata geçirilmesi, çocuk kadar çocuğun yakın çevresinin de desteklenmesi ve eğitimin bir yaşam boyu sürekli kılınması amacıyla, bilimsel temellere dayanan eğitim programları geliştirmekte ve bu eğitim programlarını kurmuş olduğu işbirlikleri ile toplum hizmetine sunmaktadır. Gerçekleştirdiği tüm yüz yüze eğitim faaliyetleri ile AÇEV 823.000’den fazla katılımcıya ulaşmış, 10.200’e yakın eğitimci yetiştirmiştir.
Copyright © AÇEV'le Koşuyorum | Adım Adım | Designed by Templateism.com