Wednesday, August 13, 2014

Zeynep: Eğitim Sorumlusu

PAYLAŞIN

Zeynep Ekin Aklar

AÇEV Okuma Yazma Birimi Eğitim Sorumlusu

Okuryazarlık denince akıllara ilk kim gelir? Elbette çocuklar; daha yaşama yeni adım atmış, her şeyi deli gibi merak eden, her eline geçeni öğrenmek isteyen, büyüdüğünde ne olacaksın sorusuna verdikleri yanıtlarla bizleri şaşırtan ve çoğu zaman da gurur duymamızı sağlayan çocuklar… Peki, “Nerede okuryazar olunur” sorusuna verilen ilk cevap ne olurdu? Hiç düşünmeden okul denirdi herhalde.

Çocuklar bu okuryazarlık meselesinin bir yüzü, görünen yüzü… Ama arkada görünmeyen bir başka yüzü daha var: KADINLAR

Eğitim hakkından çocukken yararlanamamış; çocukken çeşitli nedenlerle ama esas olarak sadece “kız çocuk” oldukları için okula gönderilmemiş ya da erken yaşta evlendirildiği için okuldan ayrılmak zorunda bırakılmış kadınlardan bahsediyoruz.

Okuryazarlık kurslarına gelen kadınlar geçmişlerinde yaşadıklarına inat hayata sımsıkı sarılıyorlar. Hayatla kurdukları bu bağı daha güçlendirmek için sadece ev içinde değil toplumsal hayatın her alanında görünür olmak için kendi hikayelerini yazabilmek için bir kez daha “ben varım” diyorlar.

Kadınların okuma yazmayı öğrenmesi bu hikayenin en büyük kısmı. 

Okuma yazma öğreniyor ve ya da okuryazarlık düzeyini geliştiriyor olması kadınların kişisel gelişimleri için çok değerli; çünkü her yaştan kadın, özellikle de genç kadınlar kendi istekleriyle hayatlarını değiştirmek için çok emek harcıyorlar.

Kurslara katılan kadınlarla buluşma şansı her zaman biz AÇEV çalışanları için mümkün olamayabiliyor ama kadınların hayatlarına çok farklı şekillerde dokunan emek ve zaman ayıran binlerce AÇEV gönüllüsü var. Çünkü kadınların seslerini daha güçlü duyurmaya için herkesin gönüllü yapabileceği bir destek var; bu nedenle sizleri de AÇEV’in gönüllü ailesinin bir parçası olmaya davet ediyoruz.
Tags: ,

0 comments:

Post a Comment

 

Popüler Alıntılar

Okuma yazma öğrendikten sonra, ilkokul diplomamı aldım şimdi ortaokulu dışarıdan tamamlamak için sınavlara giriyorum. Ayrıca, kendime ait küçük bir iş yeri işletmeye başladım, tüm hesaplarımı kendi başıma yapabiliyorum.
- Fatoş, Okuryazar Kadın

AÇEV için koşuyorum çünkü okuma yazma kurslarının toplumsal cinsiyet eşitliği ve kadının özgürleşmesi yolunda atılacak ilk ve en önemli adım olduğunu düşünüyorum.
- Itır Erhart, Koşucu

Yeni Postlar

Anne Çocuk Eğitim Vakfı

1993 yılından bu yana AÇEV, eğitimde fırsat eşitliği ilkesinin hayata geçirilmesi, çocuk kadar çocuğun yakın çevresinin de desteklenmesi ve eğitimin bir yaşam boyu sürekli kılınması amacıyla, bilimsel temellere dayanan eğitim programları geliştirmekte ve bu eğitim programlarını kurmuş olduğu işbirlikleri ile toplum hizmetine sunmaktadır. Gerçekleştirdiği tüm yüz yüze eğitim faaliyetleri ile AÇEV 823.000’den fazla katılımcıya ulaşmış, 10.200’e yakın eğitimci yetiştirmiştir.
Copyright © AÇEV'le Koşuyorum | Adım Adım | Designed by Templateism.com