Wednesday, August 13, 2014

Fatoş: Saha Sorumlusu

PAYLAŞIN

Fatoş Dayıoğlu

AÇEV İzmir Saha Sorumlusu 

İzmir’de Gümüşpala’da bir mahallede açılacak bir kursumuz için gönüllü eğiticimiz ile birlikte saha çalışması yapıyorduk. Bu sırada, 3 çocuklu 35 yaşında bir kadın ile tanıştık. Başını bir yemeni ile sarmıştı, muhtemelen yataktan kalkıp açmıştı kapıyı...  Hayata küsmüş, bitkin bir kadınla karşılaşmıştık. Hasta olduğunu, devamlı baş ağrısı çektiğini, okuma yazma bilmediğini ama kursa gelecek durumda da olmadığını söylemişti. Böyle bir kursa gelemeyeceğini ve bu yaştan sonra okuma yazma öğrenmesinin imkânsız olduğuna inanıyordu.

Biz onunla epey konuştuktan sonra telefon numarasını ve adresini kaydedip oradan ayrıldık. Kursumuz başlayınca tekrar aradık, bir kere olsun gelmesini, sınıftaki diğer kursiyerlerle tanışmasını daha sonra karar vermesini önerdik. İkna olmuş ki kursa gelmeye başladı!  Bu kursiyerimiz gönüllümüzün de yakın ilgisi sayesinde kursumuzu başarı ile bitirdi. Ardından İleri Okuryazarlık kursumuza da katılıp Bayraklı Halk Eğitim Merkezi’nin açmış olduğu İkinci Kademe Okuma Yazma sınavına girerek ilkokul diplomasını aldı. Başta öğrenemeyeceğini düşünürken 7 ay kursa devam etme azmini göstermesi ve çok çalışıp diplomalı bir okuryazar olması hepimizi derinden etkiledi.

Sınav sonucunu ona açıkladığımız gün Ayşe'nin yaşadığı heyecanı ve sevinci kelimeler dökmem imkânsız! Ağlayarak söylediği şu sözler hala kulaklarımda:
"İspat ettim, başardım. İlkokul diplomamı kocama göstereceğim. Bana inanmıyordu,  başaramazsın, yapamazsın, boşuna vakit harcıyorsun diyordu. Ortaokulu da bitireceğim, liseyi de. Şimdi diplomam var, işe girmeyi düşünüyorum. Çalışacağım, eve katkı koyacağım. Çocuklarımın daha iyi imkanlarla yetişmesi için elimden gelen her şeyi yapacağım. Benimde işe yaradığımı kocama ispatlayacağım."

Ayşe'nin o gün bize öyle bir sarılışı vardı ki yaptığımız işe inancımızı perçinleyen bu azimli kadını beynime ve yüreğime kazıdım. Elbette kendimle ve gönüllümüz ile de gurur duydum; iyi ki pes etmeden kursa çağırmışız Ayşe’yi, iyi ki dayanışma içinde olmaz denileni olduracak çabayı göstermişiz…



Tags: , ,

0 comments:

Post a Comment

 

Popüler Alıntılar

Okuma yazma öğrendikten sonra, ilkokul diplomamı aldım şimdi ortaokulu dışarıdan tamamlamak için sınavlara giriyorum. Ayrıca, kendime ait küçük bir iş yeri işletmeye başladım, tüm hesaplarımı kendi başıma yapabiliyorum.
- Fatoş, Okuryazar Kadın

AÇEV için koşuyorum çünkü okuma yazma kurslarının toplumsal cinsiyet eşitliği ve kadının özgürleşmesi yolunda atılacak ilk ve en önemli adım olduğunu düşünüyorum.
- Itır Erhart, Koşucu

Yeni Postlar

Anne Çocuk Eğitim Vakfı

1993 yılından bu yana AÇEV, eğitimde fırsat eşitliği ilkesinin hayata geçirilmesi, çocuk kadar çocuğun yakın çevresinin de desteklenmesi ve eğitimin bir yaşam boyu sürekli kılınması amacıyla, bilimsel temellere dayanan eğitim programları geliştirmekte ve bu eğitim programlarını kurmuş olduğu işbirlikleri ile toplum hizmetine sunmaktadır. Gerçekleştirdiği tüm yüz yüze eğitim faaliyetleri ile AÇEV 823.000’den fazla katılımcıya ulaşmış, 10.200’e yakın eğitimci yetiştirmiştir.
Copyright © AÇEV'le Koşuyorum | Adım Adım | Designed by Templateism.com