Tuesday, July 15, 2014

Zeynep: Kursiyer

PAYLAŞIN

"Kızlar bilmez, kızlar konuşmaz, kızlar okumazlar. Kızlar yaşamazlar. Ne yazık ki evlenince de durum değişmiyor. “Sen bilmezsin”, “sen cahilsin” ve en kötüsü bir süre sonra kadına empoze ede, ede kadında bu durumu kabulleniyor ve kendisinin işe yaramaz, bilgisiz, görgüsüz, cahil biri olarak düşünür. Be kocanın merhametine kalmış. Kocanın merhameti ise şöyle: birinin eline üç metre kumaş verirsin. On biçer etek yapar, beğenmez bozar, gömlek yapar ve tekrar beğenmez onu pijama yapar ve bir süre sonra onu da beğenmez bozar. Ve tabii dikişlik hakkı da artık kalmadığı için onu tutar çöpe atar. 

Tabii siz şimdi düşünüyorsunuz, “eşlerimiz bizi çöpe atmadı”. Çöpe atmak sadece boşanmak değil; horlanmak, küçümsenmek ve her türlü hakareti görmek. Bende bu kadınlardan biriyim ve bu kurstan önce pencereyi açmaya, kapının önüne çıkmaya hakkım yoktu, istediğimde ailemi göremiyordum. Onları kendi evime davet edemiyorum değil daha arkadaşlarla görüşeyim.

Kursa başlarken çevremizde ki insanların bize söylediği sözler: bu saatten sonra mühendis mi olacaksın doktor mu?

Hayır, hayatımın sahibi olacağım. 

Hayatımı kazanacağım ve gerçekten haklar verilmez alınır. Melek hocama bize verdiği emeklerden dolayı çok teşekkür ederim."

Zeynep


Tags: ,

0 comments:

Post a Comment

 

Popüler Alıntılar

Okuma yazma öğrendikten sonra, ilkokul diplomamı aldım şimdi ortaokulu dışarıdan tamamlamak için sınavlara giriyorum. Ayrıca, kendime ait küçük bir iş yeri işletmeye başladım, tüm hesaplarımı kendi başıma yapabiliyorum.
- Fatoş, Okuryazar Kadın

AÇEV için koşuyorum çünkü okuma yazma kurslarının toplumsal cinsiyet eşitliği ve kadının özgürleşmesi yolunda atılacak ilk ve en önemli adım olduğunu düşünüyorum.
- Itır Erhart, Koşucu

Yeni Postlar

Anne Çocuk Eğitim Vakfı

1993 yılından bu yana AÇEV, eğitimde fırsat eşitliği ilkesinin hayata geçirilmesi, çocuk kadar çocuğun yakın çevresinin de desteklenmesi ve eğitimin bir yaşam boyu sürekli kılınması amacıyla, bilimsel temellere dayanan eğitim programları geliştirmekte ve bu eğitim programlarını kurmuş olduğu işbirlikleri ile toplum hizmetine sunmaktadır. Gerçekleştirdiği tüm yüz yüze eğitim faaliyetleri ile AÇEV 823.000’den fazla katılımcıya ulaşmış, 10.200’e yakın eğitimci yetiştirmiştir.
Copyright © AÇEV'le Koşuyorum | Adım Adım | Designed by Templateism.com