Wednesday, August 13, 2014

Gözde: Destekçi

PAYLAŞIN

Gözde Uysal

Conference Project Manager at IDC

3,5 yıldır Adım Adım ile birlikte koşuyorum. Mart 2014 Runtalya maratonunda 21,1 km ve Barcelona maratonunda 42,2 km AÇEV 'Kadınlar Yaşama Doğru Koşar Adım' projesi için koştum. Bu proje için çevreme farkındalık yaratmayı ve bağış toplamayı seçtim. Çünkü AÇEV’den okuma yazma bilmeyen yetişkin sayısının 2.784.257 kişi olduğunu, bunun da 4/5’inin kadınlar olduğunu öğrendiğimde sarsılmıştım. Eğitimin en temel insan haklarından birisi olduğuna inanıyorum. Ülkemizde maalesef eğitime erişimde bölgesel ve cinsiyete dayalı eşitsizlikler var. Çocuk gelinlerin sayısı çok fazla ve 15-24 yaş arası kadınların %50si ne okulda ne de işte yer alıyor. Eğitilmiş olan, okuma ve yazma bilen her kadın sağlıklı yeni nesiller yetiştirebilir, kendi ayakları üzerinde sağlam durabilir, hayatı hakkında karar alabilir. 

Maratonlarda attığımın her adımın ülkemizin bir köşesindeki bir kadının bir kelime öğrenmesine fayda sağlaması benim için çok önemli ve AÇEV’i her zaman yardımseverlik koşularımda destekleyeceğim.
Tags: ,

0 comments:

Post a Comment

 

Popüler Alıntılar

Okuma yazma öğrendikten sonra, ilkokul diplomamı aldım şimdi ortaokulu dışarıdan tamamlamak için sınavlara giriyorum. Ayrıca, kendime ait küçük bir iş yeri işletmeye başladım, tüm hesaplarımı kendi başıma yapabiliyorum.
- Fatoş, Okuryazar Kadın

AÇEV için koşuyorum çünkü okuma yazma kurslarının toplumsal cinsiyet eşitliği ve kadının özgürleşmesi yolunda atılacak ilk ve en önemli adım olduğunu düşünüyorum.
- Itır Erhart, Koşucu

Yeni Postlar

Anne Çocuk Eğitim Vakfı

1993 yılından bu yana AÇEV, eğitimde fırsat eşitliği ilkesinin hayata geçirilmesi, çocuk kadar çocuğun yakın çevresinin de desteklenmesi ve eğitimin bir yaşam boyu sürekli kılınması amacıyla, bilimsel temellere dayanan eğitim programları geliştirmekte ve bu eğitim programlarını kurmuş olduğu işbirlikleri ile toplum hizmetine sunmaktadır. Gerçekleştirdiği tüm yüz yüze eğitim faaliyetleri ile AÇEV 823.000’den fazla katılımcıya ulaşmış, 10.200’e yakın eğitimci yetiştirmiştir.
Copyright © AÇEV'le Koşuyorum | Adım Adım | Designed by Templateism.com